TikTok reklame dolaze u Srbiju

TikTok reklame prvi put su testirane još 2020. godine, a zvanično pokrenute u junu 2022. Poslednjih meseci govori se o tome da će oglašavanje putem ove platforme uskoro biti moguće i u Srbiji. U ovom tekstu saznaćete više o tome koje pogodnosti TikTok reklame donose preduzetnicima, firmama i marketerima koji žele da se upuste u novi vid oglašavanja.

Zašto su važne TikTok reklame za brendove

TikTok ima više od milijardu korisnika u celom svetu, 150 miliona u Evropi, dok u Srbiji više od dva miliona ljudi koristi ovu platformu. Prema statistici, 92% korisnika TikTok-a preduzima neku akciju nakon gledanja videa, a 37% je kupilo nešto što su videli dok su bili na platformi. Još jedan zanimljiv podatak je i to da je prosečno dnevno vreme koje korisnici provedu na TikToku poraslo sa 27 minuta u 2019. na 58 minuta u 2024.

Sadržaj objavljen na TikToku može dopreti do velike, angažovane publike na autentičan i kreativan način, zbog čega je on značajna platforma za brendove i njihovu promociju. TikTok korisnike odlikuje aktivno učešće: lajkovanje, deljenje ili kreiranje sadržaja inspirisanog brendovima. Ovo stvara priliku za organski rast i veće angažovanje korisnika nego što je to slučaj na drugim platformama. 

Iako organski marketing može doprineti promociji, iziskuje mnogo vremena, zahteva kontinuirano praćenje trendova i pravovremeni odgovor na iste, a broj ljudi koji će videti vaš sadržaj značajno zavisi od algoritma platforme. S druge strane, TikTok reklame pružaju mogućnost da se brže i efikasnije dopre do ciljne grupe kojoj želite da prodate vaš proizvod.

Koje su prednosti TikTok reklama u odnosu na druge platforme

TikTok reklame pružaju brendovima prednosti koje nisu u istoj meri dostupne na drugim platformama. Karakteristike algoritma ove platforme, kao i specifičnosti jednostavnog i prijemčivog formata za široku publiku pružaju sledeće prednosti:

Nova opcija

S obzirom na to da se tek uvodi TikTok oglašavanje kod nas, mnogima će biti potrebno vremena da se prilagode, pogotovo većim brendovima koji u godišnjim planovima nemaju odvojen budžet za TikTok reklame. Ovime će mali brendovi dobiti prednost i moći će više da se istaknu.

Niža cena

Dok su druge platforme trenutno prebukirane oglasima, konkurencija na TikToku je manja, što znači da će u početku biti manja i cena oglašavanja. 

Nova publika

Promocijom na novoj platformi brendovi imaju priliku da dosegnu do nove publike koja možda ne koristi druge platforme na kojima se može oglašavati.

Viralnost

Ukoliko kreirate klipove s kojim korisnici mogu da se povežu, TikTok zahvaljujući svom specifičnom dizajnu promoviše upravo takav sadržaj, što ga čini platformom s najvećim potencijalom za viralnost. Druge platforme poput YouTube-a i Instagrama zahtevaju kontinuiran rad na izgradnji publike, dok na TikToku brendovi mogu brzo privući pažnju i postati viralni sa samo jednim uspešnim videom. Dobar sadržaj koji se plasira kao reklama, lako može postati viralan uz dodatnu promociju.

Niži prag za stvaranje sadržaja

TikTok odlikuju autentičnost i neformalnost. Brendovi mogu brzo i jednostavno kreirati sadržaj čak i ukoliko nemaju budžet i opremu za snimanje. Za razliku od platformi poput YouTube-a, gde se očekuje visokokvalitetna produkcija, za TikTok je dovoljno da imate kreativnu ideju i mobilni telefon.  

Izvor: Freepik

Vrste reklama na TikToku 

Postoje različite opcije za plasiranje TikTok reklame. Pored odabira kada će se korisnicima prikazati reklama dok skroluju, oglašivači mogu odabrati da li žele da kreiraju novi sadržaj ili promovišu već postojeći video. U nastavku su izdvojene opcije koje se najčešće koriste:

1. TopView

Ovaj tip reklame na TikToku predstavlja video koji se prikazuje čim korisnik otvori aplikaciju, pre bilo kog snimka. TopView ima veliki učinak u prikazivanju i promovisanju brenda.

TikTok opisuje ovu opciju kao „Tajms skver bilbord u džepu korisnika” zbog njenog uticaja na publiku. Ipak, ovo je jedan od najskupljih vidova oglašavanja pogodan za velike kompanije i košta između 50.000 i 150.000 dolara dnevno.

2. TopFeed

Ako izaberete TopFeed, vaša reklama će zauzeti prvo polje (slot) za reklame koji se pojavi u nečijem TikTok feed-u. Zajedno sa prethodnom opcijom, ovo je najskuplji vid oglašavanja, ali donosi veliki uspeh jer se pojavljuje među prvim klipovima koje će korisnik videti kada otvori TikTok. 

3. Standard Feed

Za razliku od TopFeed reklama, mogu se pojaviti na bilo kom polju za reklame kada korisnik skroluje. Ove reklame izgledaju kao obični TikTok video snimci, ali su označene kao sponzorisane. Njihova prednost je u tome  što se ne doživljavaju kao nametljive, jer se organski uklapaju u tok sadržaja koji korisnici već konzumiraju.

4. Spark Ads

Ovaj vid TikTok reklame omogućava brendovima da promovišu postojeći sadržaj, bilo sopstveni ili kreiran od strane korisnika, kao reklamni materijal. Ova opcija omogućava brendovima da iskoriste već popularne i autentične video snimke kako bi proširili svoj doseg i angažman kod nekog sadržaja.

Koliko koštaju TikTok reklame

Cena oglašavanja ne može se precizno odrediti jer na nju utiče više stavki. U nastavku ćemo nabrojati neke faktore od kojih može zavisiti cena TikTok reklame.

  • Konkurencija: U odnosu na to koliko u datom trenutku biznisa zakupljuje oglasni prostor za istu ciljnu grupu i koliki je budžet uložen zavisi i cena za rezulate oglašavanja;
  • Ciljna publika: Različite starosne dobi i interesovanja publike utiču na promenu cene oglasa, najpovoljnije je da se targetira šira publika;
  • Industrija: Reklamiranje finanskijskih usluga koštaće znatno više u poređenju sa oglašavanjem lokalnog biznisa koji prodaje torte;
  • Vreme oglašavanja: cena oglašavanja je znatno skuplja za vreme praznika i datuma poput crnog petka;
  • Lokacija: Oglašavanje u većim i razvijenim državama može biti i 10 puta skuplje u odnosu na manje države;
  • Subjektivna procena publike: Kako publika percipira vizual, tekst ili sam proizvod uticaće na broj klikova, odnosno na kupovinu proizvoda ili usluge.

Bolje je fokusirati se na rezultat a ne na cenu reklame, zbog čega savetujemo da se najviše pažnje posveti kreiranju odgovarajućeg video formata za TikTok. Kod oglašavanja na društvenim mrežama video je mnogo efikasniji od fotografije, pogotovo na TikTok-u. 

Da bi korisnici pogledali neku reklamu do kraja preporučljivo je da se prate aktuelni trendovi i da se video organski uklopi u celokupni stil TikTok platforme kako ljudi ne bi „preleteli prstom” zato što prepoznaju reklamu.

Izvor: Freepik

Kako odabrati cilj kampanje na TikToku 

TikTok pruža izbor između različitih ciljeva oglašavanja (Ad objectives), a jasan cilj kampanje važno je odrediti kako biste postigli najbolje rezultate. Ciljevi oglašavanja podeljeni su u tri kategorije:

Awareness (svest)

Ako želite da povećate popularnost svog brenda i doprete do što većeg broja ljudi, kao cilj možete odabrati Reach (doseg). Ovaj cilj je pogodan za kampanje brendiranja i može pomoći u povećanju prepoznatljivosti vašeg brenda, kao i u izgradnji poverenja kod potencijalnih kupaca. Kada odaberete Reach kao cilj TikTok reklame, poželjno je da obratite pažnju na dva faktora. Prvi faktor je učestalost oglasa, dakle, potrebno je da razmislite i izaberete koliko često želite da ga vaša publika vidi. Drugi faktor je metod licitiranja, koji će u slučaju Reach-a biti cena za hiljadu prikaza (cena koju ste spremni da platite za hiljadu prikaza).

Consideration (razmatranje)

U okviru ove kategorije postoje tri cilja: Traffic, Video views i Community interaction. 

Za razliku od Reach-a koji samo prikazuje oglas širokoj publici, Traffic (saobraćaj)  je takođe preusmerava na vašu veb lokaciju ili odredišnu stranicu kao što je onlajn prodavnica.

Video views (video pregledi) prikazuje vaš video oglas korisnicima za koje je najverovatnije da će ga gledati. Na primer, ako neka veća kompanija želi da dobije što više više pregleda za svoje oglase, fokus nije na broju ljudi koji će videti oglas, nego na broju pregleda (isti korisnici mogu više puta videti jedan oglas). Sa ovim ciljem plaćate za 1000 pregleda videa od 6 ili 2 sekunde koristeći metod licitiranja za cenu po prikazivanju.

Community interaction (interakcija zajednice) ima za cilj da privuče što više korisnika da lajkuju, komentarišu i dele vaš sadržaj. Dovođenjem više pratilaca na stranicu profila može pomoći brendovima da povećaju promet. Povećanje broja pratilaca znači veći uticaj na TikTok- nalozi brendova sa milion pratilaca ili više pokazuju 15% veću prosečnu stopu angažovanja publike nego inače.

Conversion (konverzija)

Ako je vaš cilj konverzija korisnika u kupce, u okviru ove kategorije možete odabrati sledeće ciljeve: Website conversion, Lead generation i App promotion.

Website conversion je pravi izbor ako želite da podstaknete ljude da na vašoj veb lokaciji izvrše stvarnu radnju kao što je kupovina proizvoda. 

Ako želite da prikupite informacije o potencijalnim klijentima, Lead generation (generisanje Lead-ova) vam može pomoći. Ovaj cilj omogućava da napravite video oglas koji je povezan sa Instant formularom (obrazac koji prikuplja osnovne informacije o korisniku kao što su ime i adresa e-pošte). 

Kao što i sam naziv kaže, App promotion (promocija aplikacije) pronaći će ljude za koje je najverovatnije da će instalirati vašu aplikaciju, a ne samo kliknuti na link. Možete odabrati da li želite da pošaljete korisnike na stranicu za preuzimanje vaše aplikacije (App installs) ili je cilj ponovno angažovanje trenutnih korisnika aplikacije (App retargeting).

Izvor: Unsplash

Oglašavanje na TikToku može biti vrlo korisna opcija za preduzetnike, firme i marketere u Srbiji koji žele brzo i efikasno da dopru do nove publike. TikTok omogućava brendovima da se istaknu na način koji nije lako postići na drugim platformama. Reklame na TikTok-u još uvek su u početnoj fazi u Srbiji, zbog čega je moguće da brendovi koji rano prihvate ovu platformu dobiju značajnu prednost, uz relativno niže troškove oglašavanja i pristup novim, angažovanim korisnicima. Pravilnim odabirom ciljeva kampanje, brendovi mogu optimizovati svoje rezultate i iskoristiti TikTok reklame kao izuzetno moćan alat za promociju.

Podeli:

Sadržaj

Povezani postovi